cartchevron-leftchevron-rightangle-leftangle-rightangle-upangle-downphoneusertrash-osearchglassbarscaret-downcaret-upcaret-leftcaret-rightchecksign-outenvelopepencilarrow-rightplusminuschevron-upchevron-downangle-double-upangle-double-downsort-alpha-ascsort-alpha-descsort-amount-ascsort-amount-descsort-numeric-ascsort-numeric-desc

Idealna zabawka według naszych pociech – wyniki internetowego badania ZENOX.pl

Zbliżający się okres mikołajkowy i Święta Bożego Narodzenia to doskonała okazja do zakupu wymarzonych prezentów dla Twojego dziecka. Czas biegnie nieubłaganie, dlatego już dziś warto pomyśleć nad rodzajem zabawki, który usatysfakcjonuje zarówno dziecko, jak i rodzica.

infografika_raport
Dlaczego tak ważne jest to, czym bawi się nasze dziecko?

Odpowiedź wydaje się być oczywista. Idealna zabawka powinna być przede wszystkim bezpieczna, dostosowana do wieku i preferencji malucha, ale też umożliwiać jego rozwój, wskazywać na zainteresowania oraz cechy indywidualne, które kształtują się w dzieciństwie. Zanim rozpoczniesz proces poszukiwania odpowiedniej zabawki dla swojego dziecka, jako prezentu z okazji Mikołajek lub Świąt Bożego Narodzenia, zapoznaj się z najnowszymi wynikami badań, które w pierwszej połowie listopada przeprowadził sklep internetowy ZENOX.pl.

ZENOX.pl to największy w Polsce internetowy supermarket rolniczo-techniczny, który w swojej ofercie posiada szeroką gamę zabawek, przeznaczonych zarówno dla chłopców, jak i dziewczynek. Sklep ZENOX.pl połączył idee quizu i badania, by w przystępny dla odbiorcy sposób nie tylko określić idealną zabawkę dla dziecka, ale także uzyskać przydatną wiedzę na temat dziecięcych zwyczajów i preferencji. Wyniki badania miały określić m.in. jakie zabawki, zdaniem samych rodziców, są najlepsze dla ich pociech oraz jaką formę zabawy dzieci wybierają najczęściej. W badaniu wzięło udział 7834 anonimowych ankietowanych.

wykres1wykres2
Pamiętaj, że zawsze warto stawiać na jakość

Dzieciaki potrafią nas zaskoczyć, czego dowodem są wyniki przeprowadzonego badania, w którym przeważający udział wzięli rodzice chłopców (aż 64,9%). Na pytanie: „Ile zabawek posiada Twoje dziecko?” 35,1% ankietowanych odpowiedziało, że ich ilość mieści się w granicach od 50 do 100, natomiast 11,8% rodziców odpowiedziało, że w domu mają ich ponad 100. 53% rodziców przyznało, że liczba zabawek ich pociechy nie przekracza 50 sztuk. Wyniki te świadczą nie tylko o dobrobycie, ale i o ogromnym wyborze produktów, jaki daje konsumentowi współczesny rynek. Fakt, że blisko połowa dzieci, których dotyczyło badanie posiada więcej niż 50 zabawek, stanowi kontrast w zderzeniu z rzeczywistością, w której żyło pokolenie naszych rodziców i dziadków, mające mniejsze od obecnych możliwości zakupu nowych gadżetów.

wykres1wykres2

Kolejnym zagadnieniem, jakie wzięto pod uwagę podczas listopadowego badania jest czas, jaki maluch poświęca na zabawę nową zabawką. Wbrew powszechnie panującemu przekonaniu, że nowe przedmioty nudzą się dziecku bardzo szybko, zdecydowana przewaga ankietowanych w badaniu odpowiedziała, że ich pociecha bawi się nową zabawką dłużej niż tydzień (aż 76%). Mimo to, blisko jedna czwarta ankietowanych potwierdza, że etap zainteresowania nową rzeczą trwa krócej niż 3 dni. Z powyższych danych możemy zaczerpnąć wniosek na przyszłość: przy zakupie zabawek warto zwrócić uwagę na jakość ich wykonania oraz funkcje, które zaabsorbują dziecko, nie pozwalając mu szybko się znudzić.

Zdecydowana większość rodziców, zapytana, w jaki sposób ich dzieci lubią bawić się najbardziej odpowiedziała, że konstruując i tworząc własny, zabawkowy świat (67,5% ankietowanych). Dla porównania zaledwie 17,9% rodziców wskazało na wykonywanie prac plastycznych, a 14,6% na oglądanie bajek w telewizji i w internecie. Średni wskaźnik wpływu mediów na rozwój naszych najmłodszych tłumaczy też fakt, że wiele dzieci (47,9%) szuka inspiracji dotyczących tego, czym chciałyby się bawić w odwzorowaniu realnych obiektów. Media stanowią drugą pozycję w rankingu odpowiedzi (36,3%), a trzecią - inspiracje zaczerpnięte od rówieśników (15,8%). Dzieciaki od biernego spędzania czasu przed monitorem, zdecydowanie wolą majsterkowanie i konstruowanie (aż 45,1% ankietowanych), a w cechach zabawki najbardziej cenią sobie to, że jest ona ruchoma i posiada nieznane im dotąd, ciekawe funkcje (aż 62,4% rodziców odpowiedziało w ten sposób). Pozostałe odpowiedzi to autentyczność i odwzorowanie szczegółów – 29,7% oraz duży rozmiar zabawki – 7,9%). Z powyższych odpowiedzi wypływają pozytywne wnioski – dzieci chcą bawić się zabawkami, które odwzorowują rzeczywistość, pragną działać, odkrywać i uczyć się. Bardzo chętnie podejmują zabawę z rówieśnikami, co przyznaje aż 56% ankietowanych. Dla rodziców powinien być to sygnał do wspólnego działania, odkrywania indywidualnych cech potomka oraz dopasowania kupowanej zabawki do charakteru i zainteresowań dziecka.

wykres1wykres2
Zabawki są istotne, ale to Wasz wspólny czas jest najważniejszy

W przedświątecznej ankiecie sklep internetowy ZENOX.pl postawił pytanie poruszające kwestię, czy rodzice poświęcają wystarczającą ilość czasu na zabawę ze swoim dzieckiem. Nieco ponad połowa ankietowanych rodziców (57,4%) uważa, że czas na zabawę wykorzystany jest przez nich w takiej ilości, jakiej potrzebuje ich pociecha, ale aż 34,3% przyznaje, że wciąż ma go za mało, natomiast 8,3% ankietowanych stwierdza, że dziecko woli bawić się samo. Zapytani o to, kto najczęściej kupuje dziecku zabawki, większość rodziców odpowiada, że oni sami (67% ankietowanych, pozostałe 22% to dziadkowie, a 11% dalsza rodzina i znajomi). Wnioski z powyższych danych nasuwają się same – dobrze jest wybrać taką zabawkę, która zarówno dziecko, jak i samego rodzica zachęci do wspólnej aktywności. Mimo, iż współczesny styl życia absorbuje znaczną ilość naszego wolnego czasu, warto codziennie wygospodarować go możliwe jak najwięcej na zabawę z pociechą.

wykres1wykres2
wykres1wykres2

Jaka zabawka będzie idealna dla dziecka? Z pewnością taka, która będzie bezpieczna, solidna, wykonana z dbałością o najmniejszy szczegół i przede wszystkim indywidualnie dopasowana do zainteresowań malucha. Ważnym zadaniem dla rodziców jest baczne obserwowanie preferencji swojego dziecka i aktywny udział w zabawach. Wyniki listopadowego badania przeprowadzonego przez ZENOX.pl napawają optymizmem. Wygląda na to, że rośnie nam kreatywne, ciekawe świata, chętne do wspólnego działania pokolenie. Najważniejszą rolą rodziców w procesie dorastania dziecka powinno być świadome poświęcanie mu odpowiedniej ilości wolnego czasu, przeznaczanego na wspólne aktywności, dostarczanie inspirujących narzędzi oraz dobrych przykładów.

Informacje o badaniu (ankiecie):

Forma: internetowy quiz

Czas trwania: 01.11.2018 – 14.11.2018

Liczba ankietowanych: 7834

Organizator badania: ZENOX.pl

Więcej informacji o organizatorze badania:

ZENOX.pl to największy internetowy supermarket rolniczy w Polsce, który codziennie dostarcza swoim Klientom części i artykuły rolnicze najwyższej jakości. Specjaliści z ZENOX.pl wiedzą, że poza pracą ważna jest także nauka i zabawa, dlatego w asortymencie sklepu znaleźć można ciekawe zabawki dla najmłodszych. Są to m.in. zabawki pochodzące od takich producentów, jak Bruder , Rolly Toys, BIG, Siku , Klein, Kids Globe, Bullyland, Dickie. Sklep oferuje również modele Universal Hobbies oraz Gry Schmidt. Wszystkie zabawki dostępne w ofercie ZENOX.pl posiadają walory poznawcze, edukacyjne i rozrywkowe, wykonane są z trwałych i bezpiecznych dla dzieci materiałów.

Sklep ZENOX.pl gwarantuje najwyższy standard obsługi klientów, atrakcyjne ceny, szeroki wybór towarów pochodzących od renomowanych producentów oraz błyskawiczną realizację zamówień. Więcej na https://www.zenox.pl/

Dodano do koszyka
Przejdź do koszyka

Produkt nie został dodany, gdyż właśnie się wyczerpał.
Zapytaj o najbliższą dostawę: tel. 59 722 18 18

Wystąpił błąd

Zaznacz przycisk “Tak”, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług www.zenox.pl czytaj dalej >